Thursday, May 23, 2013

I'm baackkkk! Hello warga KL!

Hi! While waiting for thousands of pictures from iPhone to be transferred into this very own netbook (rindu rindu!), decided to blog or merepek sekejap. I just got back from Doha (bunyi macam kat belakang rumah je). Alhamdulillah, safely landed in Malaysia yesterday at 3pm. Reached home around 5 pm, I think? Biasa lah, orang bujang, nobody jemput at the airport (well, I never mentioned anyone when is the date I'll be touchdown. Lewlz!), so took the airport limo. At first sampai KL, mashaallah, panas berdengkang! Might be I dah get used to weather in Doha, but yeah, panas. Tak pernah - tak pernah lah ketibas dengan hanya duduk dalam kereta. (*I bet you all know apa ketibas? Malu lah nak cakap. Hehek.)


Still transferring photos from phone...

5 new folders. FIVE.


But I won't post em all lah. Interesting pictures for scrumptious food I had that can make you drool (JE!) and I bet some of you, dear food lovers gonna book a flight ticket malam ni juga untuk ke Doha (okay, extremist disitu). Or maybe saja nak merasa dengan cari resipi di internet and buat sendiri. Na-ah, won't be the same! Air tangan mereka disana ada kuasa sakti yang buat makanan tu jadi lagi sedap. Hmm, jangan terbayang benda lain! Heppp!

Well, yes I'm back. And I have an announcement to make. 2 announcements actually. First, I am so sorry to inform you that I need to slow down with blogging since next semester is the crucial phase of my life. Wahhh, gitu dik non. Tade lah se-crucial mana, is just that I need to focus on my studies more because I need to do FYP. Kalau adik-adik yang belum masuk university, FYP means Final Year Project. Projek Akhir Tahun. So, kakak disini perlu focus and banyak datelines kena kejar and some more it is my final year of degree in IT, which, sounds so bad as it is kalau tak focus. My dad insists on me not to keluar merayau sangat. If nak makan pun, tak payah pergi fancy restaurants. Makan kedai mamak je. So got nothing to update lah kat blog if I makan kat kedai mamak since semua orang tahu ada apa kat mamak! Kan kan? And FYI, I makan je kat kedai mamak. Selalunya for brunch with my girls. Kalau lunch, either mamak or ada this one restaurant Kelantan in Cyberjaya, OHH, SEDAP BOH! The name is "De' Sedap Senghoti" if I'm not mistaken? I'm not good in Kelantanese dialect/slang/accent, so I think that's the name. Lauk dia, terbaik! But if I were you, go easy on the masak lemak and kangkung belacan and the sambal belacan. GO EASY means, ambil sedikit sahaja sebab pedas dia, mashaallah, den yang oghang nogoghi ni pun tak tahan nak tolan! (Yes, negeri babe is in the house! Woot!) LMAO!

Apa lagi yang nak bebel eh? Oh, lupa sambung apa announcement kedua! Bet you all pun lupa I tengah cakap pasal announcement tu. See, from that point boleh pergi ke tempat lain. My friends dah biasa with this attitude of mine. Ada jeee benda nak celoteh. Sorry. Hihi. Second announcement, hi saya gemok. (Random sangat tu Malina, random!) Dah terbukti gemok sebab ternampak ada lemak di tempat yang tak sepatutnya. SERIOUSLY! Baru semalam terperasan. Mana nak sorok perut ni? Sobs.

Oh yes, on a related note, my youngest aunt on my mom's side is getting married tomorrow and decided to wear peplum kurung. I assume korang tahu lah apa peplum eh? Okay la, since guys pun baca ni, I'll explain. Go and Google it up. LOL! Kidding! Peplum ni baju yang ketat sedikit di pinggang and the rest of the cloth bawah paras pinggang tu, kembang sikit or flowy. Macam skirt. Get it, get it? So I buat baju peplum kurung, gonna wear it with kain mermaid/duyung. 

So I pergi tailor, nak tempah baju. Fish-tail peplum, to be exact. Masa ukur, bukan main lagi badan macam Miranda Kerr. Konon-konon kurus since my weight masa ukur tu, 40 kg. So a bit skinnier than today. Pfft. That was when I belum pergi Doha lagi. Bila dah balik from Doha, berat sudah 48 kg, pinggang apa segala dah melebar. Semalam sampai KL, terus try that baju for the first time. MashaAllah, dah macam balut nangka. Gemok teramat. Kain sempit, pinggang cerut sampai tak boleh bernafas. So yeah. We'll see how, the wedding is tomorrow at noon. Sempat tak nak dapat six pack in a day? Mannn, I need corset, PRONTO! D:

Okay, transferred all. Mohon mengundur diri. Segala kekasaran kata, ampun paaaaak! Hihi.


Malina Azman
KL, MY

No comments:

Post a Comment