Thursday, December 13, 2012

Gold Coast Morib Resort

Was happening this week, while I was busy with midterm exams. Maybe I need a getaway for awhile, to free out my mind and to inhale new oxygen in new environment? Ngeh. Stressed out punya pasal, to be in Cyberjaya and had such stressful week (3 stressful weeks, to be exact), semata-mata hanya exams. Memang lah adat sebagai student nak kena hadap lecture notes and do tutorial questions and all, but I just need some break. I'm not a machine, I'm just a human being. My brain is tired and being away with my loved ones is just what I need.

So I went to Gold Coast Morib Resort or certain sites kata, Gold Coast Morib Water Theme Park Resort (Haa, hambekk kau, panjang berjela punya). Maybe you guys may have heard about this place, orang dok sibuk canang sana-sini, "Wehhh, jom pergi Gold Coast!" then you all pun reply, "Meh sini duit. Banyak pula duit aku nak pergi Australia sana. Cara kau ajak macam ajak pergi supermarket belakang rumah je." Okay, you alls ni, Malaysia has its own Gold Coast okay! Here, in Morib! *tunjuk gigi sikit*

To be honest, memang jauh gila kalau you all nak gerak from KL. But apa guna segala kenderaan dan major highways yang wujud di Malaysia? Right, right? But I gerak from Cyberjaya, much nearer than KL lah of course. Kalau tak tahu Morib dekat mana, just dekat je dengan Banting. Tahu Banting tak? Arah ke Klang. But, kalau you all awesome in geography (Macam I, lewlz!), dah bole hafal segala daerah in Selangor and satu Malaysia, Morib is located between Sepang and Klang. Sepang kat bahagian selatan and Klang belah atas ke utara Selangor sikit. Tepi pantai, so I bet you guys mesti tahu lah kot. Kalau betul lah tak tahu sampai dah tahap 'apa minah ni bebel?', apa guna Google Maps?! >:O

How to sampai sini? Okay, kalau from KL, you guys naik ikut MEX, menghala ke Cyberjaya, Putrajaya semua tu. Then, arah ke SKVE. Mu tau SKVE dok? South Klang Valley Expressway, you alls. Dah naik SKVE, teruuuuuuuus je sampai bila-bila. Then ada exit ke "Teluk Panglima Garang". And you guys pergi ke arah Banting. Dah sampai Banting, drive lah ke arah Morib and Pantai Morib. Bunyi macam complicated gila kan? But, bacalah apa yang tertulis di signboard. Senang je. It took 45 minutes for me to reach Morib from Cyberjaya (Y)

Meh tengok gambar-gambar ni. Tapau Subway from Cyberjaya, makan kat beach. Then, lepak at the beach hut, checked in and finally dapat masuk bilik. Lupaaaaa sangat nak ambil gambar dalam bilik. Sebab for me, bilik semua sama je, ada katil, TV, makeup table. And not to forget, balcony. Lewlz. And you guys might fall in love with the bathroom. Oh yes, please :3




Campak Longchamp sampai terkeluar BlackBerry. Lewlz!

View from my room

The water theme park







Malina Azman, x

No comments:

Post a Comment